Jemputlah Datang

Tanam pinang rapat-rapat,
Agar puyuh senang berlari,
Nak bertunang akhirnya dapat,
Yeay!! Kawen la pulak lepas ni…

Hahahahhaa..Bleh tak suka-suki tukar pantun macam ni…Jangan marah haa….

Seperti post saya yang lepas, saya ada bagitau untuk hadiahkan seorang bakal menantu kepada mak saya minggu depan. Huhu. InsyaAllah, pada 25 Mei depan (Ahad), saya akan melangsungkan pertunangan dengan Ajrimon atau nama sebenarnya Mohd Azri Mohd Nor bertempat di Kg Tanjung Siam, Kuala Selangor. Dekat je dengan tempat tengok kelip-kelip. Jemputlah datang ye. Nak SMS sorang-sorang, senak gak perut. Hiks!

Walaupun seminggu lagi, tapi persiapan belum siap sepenuhnya. Banyak lagi barang yang tak beli. Ada siapa-siapa nak sponsor? In case ada yang nak sponsor, ini senarai barang yang belum dibeli. Semak-semakla ya. Haha

1) Songkok
2) Sejadah
3) Tali pinggang
4) Wallet

Gurau je..tapi kalau betul ada yang nak sponsor, kecik tapak tangan, Stadium Kuala Selangor saya tadahkan. Hiks! Kakak angkat saya, Kak Gee kata nak sponsor perfume. Jangan bagi minyak atar sudah la ye.

Pening juga ye nak bertunang ni. Macam-macam kena prepare. Itulah, dah tua-tua baru nak bertunang, nak kawen. Kawan-kawan saya, umur 30 tahun dah ada 3-4 anak. Saya, umur 30 tahun baru terhegeh-hegeh nak bertunang bagai. Tak apalah, dah itu aturan hidup saya yang Allah tentukan. Mungkin, sebelum berumur 30 dulu, saya tidak bersedia lagi dan berjumpa dengan orang yang tidak sesuai. Saya pernah terbaca dalam satu artikel, Allah akan jumpakan kita dengan orang yang salah, sebelum Dia temukan kita dengan orang yang betul. Orang yang akan jadi pasangan hidup kita.

Ikut cadangan mama Ajrimon, hantaran nanti 9 berbalas 11. Tak kisah, ikutkan ajelah. Tapi tu yang pening, sampai 11 dulang. Makanan jelah yang banyak nampaknya nanti. Layaaannn.

Ramai juga bertanya, kenapa buat di Kuala Selangor. Rumah saya di Bukit Beruntung tu sempit. Masa majlis merisik 13 April dulu pun dah penuh rumah. Baru 10 orang yang datang. Tak kan nak buat kat rumah Sungai Choh. Rumah itu dah disewakan kepada orang lain. Boleh pulak halau dorang kejap sebab nak buat majlis bertunang. Kelakar aje. So, jalan selamat buat je kat kampung mak di Kuala Selangor.

Siapa-siapa yang nak datang tu jemputlah ye. Tak larat nak jemput sorang-sorang. Majlis start InsyaAllah pukul 12 tengahari.

Doakan semua berjalan lancar ye. Bila kawen? Jangan ditanya sebab tatau lagi. Ikutkan hati nak kawen besok gak (gatalnya), tapi bergantung pada rejeki jugak. Kalau murah rejeki kami berdua, hujung tahun ni. Ermm, start rapat dengan Ajrimon ni baru 6 bulan, Alhamdulillah terus bertunang. Cinta Ekpress, seperti entry yang saya tulis sebelum ni.

Ok, Ajrimon. Kita kena kerja lagi kuat-kuat pasni. Dah tak boleh malas-malas. Main-main. U nak bagi anak dara orang makan, ok. Hopefully, u kurangkanlah tabiat merokok tu. Tak baik untuk kesihatan. Tapi kalau nak merokok gak boleh, make sure harta-harta u letak nama I, ok…Huhu…

AJRIMON, I LOVE U BABY…

~ by xxujiexx on May 18, 2008.

3 Responses to “Jemputlah Datang”

  1. hehehe… alhamdulillah!! akhirnya slps pahit getir putus cinta terbalas gak kesengsaraan ko tu.. aku doakan yg terbaik..

  2. Alhamdulillah Ujie! Akhirnya nak betunang dah cikgu multimedia aku nih. Tahniah anak2 murid UMM ucapkan untuk cikgu ujie yang sangat berutal! Ko kawen sok kami datang ramai2 ok!

  3. congrats! need a photographer?🙂 hehehe

Leave a Reply

 
