Cekodok Kentang

Saya tak tau nak makan apa malam ni. Sambil menonton Catwoman, saya terfikir, buat cekodok kentang pun sedap juga ni. Terus saya ke dapur dan menyiapkan cekodok kentang saya.

Bahan-bahannya

Tepung
2 biji kentang
Sebiji bawang
Sedikit ikan bilis
Air suam
Garam
Minyak untuk menggoreng

Bahan Pencicah
Sos cili
Mayonis

Potong kentang secara memanjang. Jangan terlalu halus. Potong bawang. Basuh ikan bilis.

Masukkan tepung di dalam mangkuk (saya biasanya guna periuk kecik).

Gaulkan tepung dengan kentang yang sudah dipotong dan juga bawang. Masukkan ikan bilis. Masukkan **air suam dan gaul sehingga sebati. Masukkan sedikit garam.

Panaskan minyak dalam kuali.

LUPA PLAK NAK AMIK GAMBO TENGAH GORENG. CISS!!

Goreng.

Taraaa…dah siap

** Guna air suam untuk merangupkan cekodok anda.

Cicah dengah sos cili dan mayonis. Kena pulak dengan air kopi O. Peehhhh!!! Mak mertua lalu pun tak perasan. Bakal mak dan bapak mertua saya suka cekodok kentang yang saya buat, tapi anaknya tak mengaku. Dengkilah tu kan Ajrimon kan..

Layan punya layan…Hasilnya, tinggal macam ni..

Hiks!! Selamat mencuba…

~ by xxujiexx on June 20, 2008.

2 Responses to “Cekodok Kentang”

  1. sikitnya… camner nak share ngoks!!

  2. sape nak share..tu mmg utk aku sorang ok..hak hak…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: